Melyik generációnak mi fontos, amikor az otthonát keresi?
Ez a 3 legfontosabb szempont, amelyet az emberek figyelembe vesznek, amikor lakást vásárolnak – derül ki egy thaiföldi kutatásból.*
- az INTELLIGENS BIZTONSÁGI RENDSZER
- a SZOLGÁLTATÁSOK
- a JÓ KÖRNYÉK
A kutatás egy 2022. szeptember 20. és november 10. között végzett online felmérést jelent, amelybe 2100 olyan 18 éves vagy annál idősebb válaszadót vontak be, akik három éven belül szándékoznak lakást vásárolni, és a havi jövedelmük legalább 9.000 baht.
Az ebből kiválasztott 1000 fős minta
- 84%-a tervezte, hogy házat vásárol,
- 36%-uk pedig másodszor vásárolt.
- 44% egylakásos családi házat,
- 29% pedig társasházat szeretett volna vásárolni.
- 31%-uknak 3-5 millió baht költségvetése volt
Az X, Y és Z generációba sorolt fogyasztók számára az INTELLIGENS BIZTONSÁGI RENDSZER a legfontosabb tényező az otthonvásárlás során, míg a Baby Boom korosztály számára a legfontosabb tényező a JÓ KÖRNYÉK volt.
A SZOLGÁLTATÁS minden generáció körében a második helyen állt, kivéve a Z generációt, akik szerint a második legfontosabb tényező a JÓ KÖRNYÉK.
Az ÁR a harmadik helyen állt az X generációnál, és a negyedik helyen a Z és Y generációsnak.
A Baby boomerek számára az ÁR a hetedik helyre került, mivel más tényezőket helyeztek előtérbe, például a BIZTONSÁGI RENDSZERT, a SZOLGÁLTATÁST, JÓ KÖRNYÉKET, az ANYAGOKAT és az INGATLANON BELÜLI FUNKCIÓKAT.
“A jóléti funkciók igénye új trend a lakásvásárlók körében. Olyan beruházásokra van szükségük, amelyek elősegítik a jólétet, nem pedig az árak vagy a helyszínek összehasonlítására, mint korábban” – mondta a kutatás egyik vezetője.
Az 5 legfontosabb jóléti jellemző
- a legmodernebb biztonsági rendszer,
- a szolgáltatások
- a minél több zöldterület
- az intelligens otthon
- az elektromos-jármű töltő
A 27-40 év közötti Y generációs fogyasztók – akik a potenciális lakásvásárlók legnagyobb csoportját képezték – 88%-a akart lakást vásárolni. Mintegy 38% második lakásnak vásárolná meg, 29% pedig az első otthonának.
A legtöbb Y generációs akart családi házat, amelynek ára egységenként 3-7 millió baht között van, és olyan kulcsfontosságú tényezőket vett figyelembe, mint a legmodernebb biztonsági rendszer, az univerzális kialakítás minden nem és korosztály számára.
A 18-26 éves Z generációs fogyasztók többsége (87%) tervezte, hogy lakást vásárol, 72%-uk első lakásnak, 17%-uk pedig második lakásnak.
Nagy a kereslet társasházi lakásra vagy önálló családi házra, amelynek ára 2-5 millió baht között van.
A felmérés azt is megállapította, hogy az alacsony árú házat vásárolni kívánó fogyasztók olyat kerestek, amely teljes funkcionalitással rendelkezik, mint például
- okos otthon a biztonságért,
- levegőminőség-kezelési innovációk,
- idősbarát kialakítás,
- elektromos-jármű töltő.
Azok, akik társasházi lakást akartak vásárolni, olyan egységet kerestek, amelynek funkciói elősegítik a magánszféra megőrzését.Például
- egy ajtó vagy valamilyen berendezési tágy, amely leválasztja a hálószobát,
- egy nagy ablak,
- egy zárt konyha
- és egy elég nagy hálószoba ahhoz, hogy egy 2 m-es ágy elférjen benne.
A 3-7 millió baht közötti árú alacsony házak esetében a legnépszerűbb helyszínek Rangsit-Lam Luk Ka, Bang Yai-Bang Bua Thong és Bang Phli voltak.
Az azonos árkategóriájú társasházi lakások helyszínei a következők voltak: Chatuchak-Prachachuen, On Nut-Bang Na és Phaya Thai-Aree.