Tulajdonjog átruházásának 5 lépése Thaiföldön (társasházi lakás vásárlásakor)

Az alábbi 5 lépésben megismerheted   a thaiföldi ingatlan tulajdonjog átruházása teljes folyamatát.

Ha a mi segítségünkkel vásárolsz, akkor nem kell aggódnod emiatt, hiszen mi végigvisszük a teljes folyamatot.

De előfordulhat, hogy közvetlenül a tulajdonosokkal tárgyalsz, ezért jó, ha tudod akkor is, hogy mire figyelj és mit kell tenned ahhoz, hogy az ingatlanod tulajdonjogának átruházása zökkenőmentesen menjen végbe.

1. lépés) Kösd meg az írásbeli megállapodást fizetés előtt!

Miután megállapodtatok a társasházi lakás megvásárlásáról, az első dolog, amit meg kell tenned, hogy aláírjátok a vásárlási szerződést.
A vásárlási szerződé általában a foglalóval vagy az első részletfizetéssel egy időben történik. A megállapodás tartalmazza mindkét fél adatait, az ingatlan adatait, az eladási árat, a fizetési feltételeket, egyéb feltételeket vagy megjegyzéseket (ha vannak). Emellett a felek a következőket kell, hogy elkészítsenek:

Eladó:

  • Adásvételi szerződés (aláírandó) – 2 példányban.
  • A tulajdoni lap másolata (Chanote) – 2 példányban.
  • Személyi igazolvány/útlevél másolata – 2 példány 

Vásárló:

  • Személyi igazolvány/útlevél másolata – 2 példányban

2. lépés) Utald át a vásárlás összegét!

A thaiföldi törvények szerint a pénznek külföldről kell érkeznie!
Aki pénzt utal át a tengerentúlról, annak ki kell töltenie a T/T Űrlapot (Telegrafic Transfer Form), amelyben a tranzakció céljaként a következőt kell megadnia:

 For Purchase Condominium ‘ide jön a társasház neve’, Unit number ‘ide jön a lakás száma’ under ‘ide jön a teljes neved’”.

Az összeget a külföldi valutában kell átutalni, és a kedvezményezett thaiföldi banknak thai bahtra kell átváltani.

3. lépés) Szerezd meg a dokumentumokat a thaiföldi banktól!

Miután a vételárat átutaltad, be kell menned a bankba, és a bank kiállítja a Foreign Exchange Transaction (FET) deviza tranzakciós nyomtatványt, vagy másnéven „Credit Advice” jóváírási értesítést. 

Ezt a dokumentumot kell a thaiföldi földhivatalnak bemutatnod a vételár átutalásának bizonyítékaként, a készpénzes csekkel vagy a készpénzzel együtt.

4. lépés) Szerezd meg a külföldi kvóta igazolást és az tehermentességi igazolást!

Az eladó a tulajdonjog átruházásának időpontja előtt megkéri az ingatlan jogi irodáját, hogy állítson ki “külföldi kvóta igazolást” és “tehermentességi igazolást” az összes közös költségre vonatkozóan. 

Ez a folyamat általában 15 napot is igénybe vehet, ezért előre kell kérned ezeket dokumentumokat. Figyelj oda, hogy a tehermentességi igazolás csak a kiállítás dátumától számított 7 napig érvényes tulajdonjog átruházásra a Földhivatalnál.

Ehhez a következő dokumentumokra van szükséged:

    • A kérelem formanyomtatványa (az ingatlan jogi irodája által készített)
    • A vevő és az eladó személyi igazolványának / útlevelének másolata
    • Földhivatali tulajdoni lap (Chanote) másolata

5.  Jegyeztesd be a tulajdonjogodat a Földhivatalnál!

Miután az összes dokumentum elkészült, bármelyik fél kitűzheti a tulajdonjog bejegyeztetésének időpontját a Földhivatalnál (ugyanabban a kerületben, ahol a Chanote-on is megjelent). 

Célszerű reggel menni, így a folyamatot még aznap le lehet bonyolítani. Általában körülbelül 1-3 órát vesz igénybe, ha nincsenek egyéb komplikációk vagy hiányzó dokumentumok.
Milyen dokumentumok szükségesek ehhez?

Eladó

    • Eredeti thaiföldi személyi igazolvány  és másolata
    • Eredeti Chanote (tulajdoni lap) és másolata
    • Eredeti House Registration Book és másolata
    • Külföldi kvóta igazolás
    • Tehermentességi igazolás
    • Naprakész közüzemi számlák másolata
    • Kulcsok, kulcskártyák, belépőkártyák, parkolási matricák, stb.

Vevő:

  • Eredeti útlevél és másolat
  • Pénztári csekk vagy készpénz
  • Bizonyíték a külföldi pénzátutalásról – (FET)
  • Eredeti munkavállalási engedély és másolat (ha van)
  • A házastárs személyi igazolványa/útlevele (ha van)

A Földhivatalban a következőket kell elvégezned:

  • Mindkét fél dokumentumait benyújtanod a recepción, hogy sorszámot kapj.
  • Átutalási folyamat a pultnál: A tisztviselő ellenőrzi az összes dokumentumot, és megkéri mindkét felet, hogy írjátok alá a hivatal által kiállított dokumentumokat (minden dokumentum thai nyelven lesz).
  • Kifizetni az átutalási díjakat, adókat és a kapcsolódó költségeket. (Ezekről a díjakról, költségekről ITT OLVASHATSZ részletesen!)
  • Átvenni a földhivatali okiratot: Mindenképpen ellenőrizd a nevet és minden egyéb részletet, mielőtt eljönnél a tisztviselőtől!

Végső aktus

Miután átvetted az új tulajdoni lapot a neveddel, azután add át a csekket vagy készpénzt az eladónak! Ezután ő átadja neked a kulcsokat, a belépőkártyát és minden egyéb szükséges iratot, eszközt, ami a lakáshoz tartozik. Ezzel lesz vége a folyamatnak.